Kalam Hikmah....

Hidup seperti pohon kayu yang lebat buahnya, tumbuh di tepi jalan, dilempar orang dengan batu, tetap dibalas dengan buah.

- Abu Bakar As-Siddiq







Sabtu, 20 Ogos 2011

Alhamdulillah bertemu kembali di ruang ini...
        Pertamanya, aku rasa bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan izin dan limpah kurniaNya maka dapat aku mencoretkan secebis kenangan yang ada.  Pertemuan yang tidak disangka-sangka lebih setahun dulu memberi aku sinar baharu dalam meniti arus kehidupan yang penuh dengan cabaran dalam era globalisasi ini.  Pertemuan ini adalah anugerah Allah yang tidak ternilai buatku.  Pertemuan dengan insan ini berlainan benar yang dapat aku rasakan.  Dia adalah insan mulia yang Allah telah anugerahkan kepadaku.  Aku sememang menginginkan kehadirannya di sisi.  Perwatakannya, kasih sayangnya, keramahannya, kemanjaannya, kelembutannya, keprihatinannya padaku membuatkan aku begitu menyayanginya.  Entah kenapa..aku sendiri tidak tahu kenapa dan mengapa aku terlalu dan begitu menyayanginya.  Aku teringin mendampingi insan sebegini, kerana dia punya segalanya.   Alhamdulillah syukur kerana Allah S.W.T. memberi peluang dan ruang untukku mendampinginya.  Semuanya dengan izin daripada Allah S.W.T jua.  
        Masa begitu pantas berlari persis kuda liar terlepas.  Kini Ramadan muncul kembali.  Ini bermakna hubunganku dengannya hampir setahun.  Segala kisahku banyak yang telah dia ketahui.  Kadang kala aku menjadi malu dengannya kerana tidak dapat menyembunyikan apa-apa daripadanya.  Ada sahaja yang dia dapat hidu dan tidak langsung aku dapat sorokkan daripadanya.  Sememangnya dia seorang yang bijak, matang, dan sangat memahami.  Aku rasa sangat bersyukur kerana mengenalinya..merapatinya dan menyayanginya. Walaupun, kadang kala kami berselisih faham..semua perkara itu terpaksa kutelan dan apa yang penting aku perlu menjaga hatinya.  Biarlah hatiku sendiri terluka kerana memikirkan untuk menjaga hati banyak pihak.  Itu sahaja pengorbanan yang dapat aku lakukan untuknya.   Tidak ada apa-apa yang dapat aku berikan kepadanya..tidak segunung intan, bukan sebukit emas berlian.  Aku sangat menghargai kasih sayangnya  dan aku berharap hubungan ini akan berpanjangan hingga akhir hayat.         Alhamdulillah syukur kepadaMu..Allah.  Berilah aku kekuatan,dan ketenangan dalam menharungi ujian dan dugaanMu ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan